Buradasınız : Ana Sayfa // Dağcılık ve Kamp, Genel // BÜYÜK DEMİRKAZIK ZİRVE (3756m) FALİYETİ

BÜYÜK DEMİRKAZIK ZİRVE (3756m) FALİYETİ

Uzunca bir süredir niyetlendiğimiz bir türlü hayata geçiremediğimiz bir tırmanıştı bu. Hep bir aksilik çıktı erteledik. Bir keresinde yarı yoldan hava şartlarından dolayı dönmek zorunda kaldık.

Nihayet Haziran ayının son gününe  kısmetmiş. Ben Arif hocam, Ahmet ve İsmail komiserim ile Niğde Migros ta buluşuyoruz . Alışverişten sonra Çamardı demirkazık dağevine hareket ediyoruz. Dağevinde Salim amca bizi bekliyor. Jipi ile sokullupınar ın üst mevkiindeki karayalak bölgesini kamp için tercih ediyoruz. Buradan Narpuz vadisine daha kısa yol var ve Sokullu pınara göre daha sakin bir kamp yeri.

Planımız gece saat 03:00 gibi yola çıkmak. Kampta tanıştığımız İtalyan paulo ve Yeni zelandalı Jennifer ile sohbet ediyoruz. saat 21:00 gibi çadırlarımıza çekiliyoruz. Planımıza göre biraz geç kalıyoruz . Çünkü 03:30 da kalkıyoruz hazırlanıp yola düşmemiz 04:00 ü buluyor.

Yavaş bir tempo ile 3 saat içinde kızılçarşak mevkiine geliyoruz. Burada karşılaştığımız Alman dağcı Peter ile kısa sohbet ediyoruz. Kızılçarşak çok dik ve yumuşak zemine sahip. Adeta her adımda aynı yere tekrar geliyorsunuz. 3 adımda ancak 1 adım kadar ilerliyorsunuz. Dik olması da ayrı bir yorucu etmen. Kızılçarşağı çıkmamız 2 saati buluyor.

Saat 9 u gösterdiğinde doğu geçidine varıyoruz. Buradan külahın görüntüsü muhteşem bir o kadar da ürkütücü. Devasa büyüklükte Külahı çıkmaya çalışan veya inmeye çalışanlar bulunduğumuz yerden karınca kadar görülüyor.

Yukarıdan inen bir ekip var. Ayrıca çıkmaya çalışan 3 kişilik ayrı bir ekip. Biraz moladan sonra yanımıza sadece gerekli malzemeleri alıp batonları ve diğer ağırlıkları doğu geçidinde bırakarak. kemerlerimizi takarak yola düşüyoruz.

Batı yüzünden çıkmış iniş yapmakta olan 2 kişi ile kısa sohbet ediyor selamlaşıyoruz. Yükseldikçe slap kaya daha da dikleşiyor. Sağ tarafta doğu duvarı ve aşağıda dipsiz göl o kadar yuksekteyiz ki boşluk hissi insanı tedirgin ediyor. Alman dağcı Peter ile karşılaşıyoruz.  Zirveyi göstererek devam etmiyormusunuz? demeye getiriyorum ..  Anlaşılan külahı çıkmayı göze alamamış. buraya kadar benimki der gibi bir işaret yapıyor. Çıkmak kolay ama inemem tehlikeli diye söylüyor.

Tırmanırken ip açmıyoruz. İp açarak tırmanan 3 kişilik ekibi selamlayarak geçiyoruz. Bu sırada aşağılardan doğu çarşağından tırmanan 5    kişilik başka bir ekip gerilerimizden geliyor. Külahı tırmanmamız 2 saati buluyor ve nihayet 11:30 da zirvedeyiz. Zirve defterine yazıyoruz fotoğraflar çektikten sonra diğer ekipler de zirve yapıyor. kalabalık içinde tanıdık yüzler var. Zirve dağcılık Marmaris ekibinden İnci Dündar UYSAL Sevgili Murat AKAY ve diğer arkadaşlar ile zirvede sohbbet ediyoruz.

Bu sırada Alman Dağcı Peter inde geldiğini görüyoruz anlaşılan fikir değiştirmiş. Nasıl ineceğini merak ediyoruz zira yanında hiçbir teknik malzemesi bulunmuyor ( ip kemer vs.)

Zirvede yaklaşık 1 saat kaldıktan sonra 12:30 gibi dönüşe geçiyoruz. Dönüşte daha dikkatli olmamız gerektiğini biliyoruz. Külah kısmına gelince ipsiz inmek çok tehlikeli. 4  defa ip açıyoruz. 2 saat kadar sonra külahı geçip doğu geçidindeki bıraktığımız eşyalarımızı alıp kızılçarşağa giriyoruz.

Ahmet in temposu bizden daha iyi. O hızlı birşekilde giderek arayı açıyor . Kampa erken git, biz gelene kadar  çayı ve makarnayı hazırla talimatı veriyoruz ona.. Nihayet uzun parkur saat 18:00 gibi kampta son buluyor. Kazasız belasız bir faliyetin dahasonuna ulaşıyoruz.

Kampta bir yorgunluk çayından sonra Salim Amca jipi ile bizi dağevine getiriyor. Oradan da 1 saat kadar sonra nihayet Niğde’deyiz..

Faaliyetin resimleri aşağıdaki albümde.. Başka faaliyetlerde görüşmek dileğiyle…

Yorum Yapın

Copyright © 2010 TB5X Mehmet DİVİLİ Kişisel Web Sitesi. Sitenin Tüm hakları saklıdır.
Bu site wordpress altyapısı üzerine kurulmuştur. Düzenleme : TB5X.