Buradasınız : Ana Sayfa // Dağcılık ve Kamp, Genel // ERDAK ile AYDOS (3.430m) TIRMANIŞI..

ERDAK ile AYDOS (3.430m) TIRMANIŞI..

13 Ağustos 2011 günü Mersin’ den yola çıkarak Niğde’ye geliyorum. Arkadaşlar ile buluşmamız ve yemek faslından sonra hazırlıkları yaparak Ereğli’ye doğru yola çıkıyoruz. Bizim gurupta Ben , Arif hocam ve Halim hocam var.

1 saatlik yolculuktan sornra Ereğli’ye giriyoruz. Yunus Emre Parkı’nı sorarak buluyoruz bizden önce epey dağcı gelmiş.  Yaklaşık 150 civarında dağcı var.Selamlaşma kısa sohbetten sonra sonra toplu olarak Atatürk Anıtı ziyaret edilecek.

Ereğli caddelerinden Atatürk anıtına doğru yürüyüşe geçiyoruz.Atatürk anıtında saygı duruşu ve İstiklal Marşı’ndan sonra ERDAK başkanı Metin HELİMOĞLU kısa bir konuşma yapıyor.

Daha sonra otobüslere binerek İvriz bölgesi kaya anıtı ziyaret ediliyor.

Oradan da kamp yerine doğru hareket ediyoruz.. Araçlarla gelinen son yer Çakıllar köyü.. Buradan sonra çantalarımızı traktöre atıyoruz ve 6 km kadar yürüyerek kamp yerine geliyoruz. Çadırlarımızı kuruyoruz. Akşam yemeği ERDAK tarafından ikram ediliyor.. Yemekte tavuk, plav, salata ve ayran var.. Çay vs faslından sonra fazla geç olmadan çadırlarımıza çekiliyoruz..

Gece saat 3:00 gibi uyanıyoruz hazırlık ve kahvaltıdan sonra yola çıkıyoruz.. sayı fazla olduğu için yavaş ilerleniyor.. 2 saat kadar gittikten sonra bizim ekip biraz hızlanarak ön guruba katılmaya karar veriyor.. ara ara molalarla 3.000 m civarına geliyoruz. Devam edemeyecek olan dağcılar bir gurup oluşturarak rehber eşliğinde geri dönme kararı alıyor..

6 saatlik tırmanıştan sonra saat 09:00 da zirvede oluyoruz..

Fotoğraf çektikten ve zirve defterini yazdıktan sonra biraz dinleniyoruz. Hava açık ve az bulutlu ..

Dönüşe geçiyoruz.. 6 saat kadar uzun bir dönüş yolculuğundan sonra kamp yerine geliyoruz.. Bir çay iyi gider.. Çay yapıyoruz ve ayaklarımızı soğuk suya daldırıyoruz.. :)

Çaylarımızı yudumladıktan sonra çadırlarımızı söküp toplanıyoruz .. Çadırlarımızı traktör taşıyacak ama biz yine Çakıllar köyüne kadar 6 Km lik yolu yürümek zorundayız.. Halim hocamın bu arada karnında aşırı bir ağrı başlıyor. Kamptaki doktoru arıyoruz.. Acilen aşağıya inmesi gerek.. Araba ile inmesi gerektiğini söylüyoruz.. Ben Arif hocamla yürüyerek inmeye başlıyoruz.. Uzuuuun ve yorucu bir yolculuktan sonra Çakıllar köyüne varıyoruz.Yorgunluktan ayaklarımız bitmiş durumda.. Toplanma yeri köyün okulunun bahçesi.. Bir kamyon bekliyor çantaları içine doldurmuşlar.. Çantalar kamyonla gidecek..  Bizde otobüsü bekliyoruz Ereğli’ye gitmek için.. Halim hocam da ağrı geçmiş değil.. Bu durumda bir an önce Ereğli’ye gitmemiz gerek.

Biz de çantaların olduğu kamyona binerek Ereğliye doğru hareket ediyoruz.

Kamyonun kasasından Aydos Zirveye son bir bakış atıyoruz.. :)

Yorucu bir yolculuktan sonra Ereğliye giriyoruz.. Yüz kadar çantanın içinde çantalarımızı bulup arabamıza atlıyoruz.

Amacımız Halim hocamı acile götürmek ama ağrısının azaldığını Niğdeye kadar idare edebileceğini söylüyor.. Vakit kaybetmeden Niğde’ye doğru yola çıkıyoruz.. 1 saat kadar sonra Niğde’deyiz.. Arkadaşları evlerine bırakıyorum.. Halim hocam Hemen hastaneye gidiyor.. Halim hocamı daha sonra aradığımda böbreklerden kum döktüğünü hastanede bir süre kaldığını eve geldiğini durumunun iyi olduğunu öğreniyorum..

Bir faliyeti daha böylece kazasız belasız atlatıyoruz..
Başka faliyetlerde görüşmek dileğiyle herkese 73 ler…

Faliyet ile ilgili diğer fotograflar aşağıdaki galeride..

1 Yorum yapılmış " ERDAK ile AYDOS (3.430m) TIRMANIŞI.. "

1. Kaan diyor ki:

Hocam tebrikler.. Yine güzel bir faliyet çıkarmışsınız.. Sizinle gurur duyuyoruz.. Ayrıca sitenizde çok güzelmiş.. Tekrar tebrikler…

Yorum Yapın

Copyright © 2010 TB5X Mehmet DİVİLİ Kişisel Web Sitesi. Sitenin Tüm hakları saklıdır.
Bu site wordpress altyapısı üzerine kurulmuştur. Düzenleme : TB5X.