Buradasınız : Ana Sayfa // Dağcılık ve Kamp, Genel // Aladağlar Yıldızbaşı (3.454m) Tırmanışı

Aladağlar Yıldızbaşı (3.454m) Tırmanışı

10 Haziran 2011 Cuma günü öğleden sonra Niğde’den hazırlıkları tamamlayarak yola çıkıyoruz. Arif Öztürk, Halim Baysan ve ben (Mehmet Divili ) Sokullu pınar kamp alanına doğru hareket ediyoruz. Sokullu pınarda ekibin diğer üyeleri ile buluşuyoruz. Dursun Şimşek, Neşet Kaya, Cavit Ünlü, ve Hasan Akbulut’tan oluşan diğer ekip bizden 1 saat kadar önce gelmiş ve çadırları kurmuşlar. Kısa bir sohbetten sonra biz de çadırlarımızı kuruyoruz.

Yemek için hazırlıklar yapıyoruz . Yemekte sucuklu yumurta, çay, helva, peynir, domatesli pilav var. Yemekten sonra kısa bir çevre turuna çıkıyoruz. Saat 11 gibi çadırlara çekiliyoruz.

Saat 04:00 gibi uyanıyoruz. Güzel, açık bir hava var. Hazırlıklarımızı yapıyoruz. Küçük bir kahvaltıdan sonra Tırmanışa başlayacağımız Arpalık mevkiine doğru araçla yola çıkıyoruz. Saat 05:00 da yürüyüşe başlıyoruz.

Keklik seslerinin arasında vadi boyunca patikadan ilerliyoruz. Birkaç saatlik yürüyüşten sonra Büyük Demirkazık doğu duvarı sislerin arasından kendini gösteriyor.. Havada çok sis var, çevredeki zirveleri sislerin arasından zar zor seçiyoruz. Sisler biraz dağıldığında fotoğraf makinelerimize davranıyoruz. Adeta zirveler kendisini bizden gizliyor. Dipsiz göle yaklaştıkça kar artıyor. Kar çok sert değil ama çok yumuşak ta değil. Bazı yerlerde bata çıka dipsiz göle varıyoruz. Burada kısa bir kahvaltıdan sonra Yıldızbaşı zirvesine doğru dik bir etap başlıyor. Çoğunluğu kar üzerinde gecen bu dik etap oldukça yıpratıcı geçiyor. Dipsiz gölden zirveye kadar sürekli böyle.

Sonunda 10:30 da zirveye geliyoruz. Zirve defteri doğa şartlarından parçalanmış ve yırtılmış. Arif hocam Yanındaki Aladağlar Görseli üzerine zirve notunu yazdıktan sonra poşete sarıp zirveye bırakıyoruz. Havada çok fazla sis var . Bu yüzden çevredeki zirveleri göremeden dönüşe geçiyoruz.

Dönüşte daha kısa bir yoldan direkt oba yerine iniyoruz. Karşılaştığımız diğer dağcı guruplarla selamlaşıyoruz. Dönüş yolu oldukça uzun geliyor.. Ve nihayet saat 13:30 da Arpalık mevkiine geliyoruz. Aracımızla Sokullu pınara geliyoruz.

Bir yorgunluk çayından sonra yağmur atıştırmaya başlıyor. Apar topar çadırlarımızı toplayıp Niğde’ye dönüyoruz.

Yorum Yapın

Copyright © 2010 TB5X Mehmet DİVİLİ Kişisel Web Sitesi. Sitenin Tüm hakları saklıdır.
Bu site wordpress altyapısı üzerine kurulmuştur. Düzenleme : TB5X.